COMMUNICATIE

EFFECTIEF COMMUNICEREN

Communicatie

Je wilt effectiever zijn in je communicatie? Beter begrepen worden en je doel gemakkelijker bereiken? Martini Training en Coaching biedt een aantal trainingen om je communicatievaardigheden te versterken.

  • Effectief Communiceren
  • Overtuigend Presenteren
  • Adviesvaardigheden
  • Feedback geven en ontvangen
  • Succesvol selecteren/interviewen met STAR-techniek
Afhankelijk van uw leerdoelen stemmen we graag een programma op u, uw medewerkers en organisatie af!
slideInRight
slideInLeft

Effectief Communiceren

Het doel van de training is vooral 'leren door te doen' en beter te communiceren. We besteden aandacht aan wat voor jou belangrijk is, wat jij wilt bereiken en wat jouw persoonlijke kwaliteiten zijn.

Resultaat

  • Op effectieve wijze communiceren om de boodschap over te brengen
  • Weten wat de sterktes en valkuilen van jouw communicatiestijl zijn
  • Het geven en ontvangen van feedback
  • Het leren omgaan met lastige situaties en weerstand
  • Het beter overbrengen van ideeën en het vergroten van je invloed in de samenwerking met anderen

Onderwerpen

  • Inzicht in uw communicatiestijl en die van anderen
  • Verbale en non-verbale communicatie
  • Gespreksvaardigheden, vraag- en doorvraagtechnieken
  • Kort en bondig communiceren
  • Feedback geven en ontvangen
  • Omgaan met lastige situaties, kritiek,, conflicten en slecht nieuws
  • Uw eigen overtuigingskracht

Opbouw en duur

De training bestaat uit een doelstellend intake gesprek en 2 trainingsdagen.

Effectief Communiceren met de Roos van Leary

Verlopen gesprekken met de één altijd soepel, terwijl een ander voortdurend irritatie opwekt? Denk je je vaak te moeten verdedigen? Wil je beter leren omgaan met een ‘lastige’ collega of klant? De Roos van Leary is een praktisch communicatiemodel waarmee je persoonlijke stijl wordt uitgebreid om de effectiviteit van relaties te verbeteren. De training "Effectief communiceren met de Roos van Leary" is vooral gericht op het doen!

Resultaat

  • Inzicht in het communicatiemodel de Roos van Leary
  • Inzicht in uw voorkeursgedrag
  • Welk gedrag roept ander gedrag op bij uw gesprekspartner
  • Beïnvloedt een lastige situatie op een positieve manier door uw eigen gedrag te kiezen

Onderwerpen

  • Theorie communicatiemodel Roos van Leary
  • Zelfkennis door uzelf te plaatsen en te herkennen in de ‘Roos van Leary’

Opbouw en duur

De training bestaat uit een doelstellend intake gesprek en 2 trainingsdagdelen.

slideInRight
slideInLeft

Overtuigend presenteren

'Overtuigend presenteren' leer je vooral door te doen. Met deze waardevolle training breng je je presentatietechnieken op een hoger niveau en vergroot je je zelfvertrouwen.

Resultaat

  • Leer de boodschap kernachtig, gestructureerd en inspirerend delen met het publiek
  • Vergroot het zelfvertrouwen in het geven van presentaties
  • De kennis om de presentatie te laten aansluiten op de doelgroep
  • Het omgaan met spanning vooraf of tijdens de presentatie

Onderwerpen

  • Voorbereiding en opbouw van uw presentatie
  • Aansluiting bij uw publiek
  • Verbale en non-verbale communicatie
  • Uw persoonlijke stijl van presenteren
  • Effectief om gaan met spanning
  • Gebruik van audiovisuele hulpmiddelen
  • Presentaties oefenen en feedback ontvangen

Opbouw en duur

De training bestaat uit een doelstellend intake gesprek en 2 trainingsdagen.

Feedback geven en ontvangen

De training is vooral gericht op de praktijk: de korte theorie wordt afgewisseld met oefeningen en rollenspellen. Aan de hand van verschillende cases worden tips en handvatten gegeven om effectief feedback te geven en te ontvangen.

Resultaat

  • Het op een effectieve manier geven van feedback
  • Bewustwording van je eigen communicatiestijl
  • Het geven van complimenten op een doeltreffende wijze
  • Het krijgen van feedback wordt gezien als kans voor verbetering en groei

Onderwerpen

  • Feedback geven met de 4 G’s (Gedrag, Gevolg, Gevoel, Gewenst)
  • Bewustzijn van de eigen communicatiestijl
  • Johariraam
  • Geven en ontvangen van complimenten
  • Do’s en don’ts van feedback geven en ontvangen
  • Do’s en dont’s bij het geven en ontvangen van complimenten

Opbouw en duur

De training bestaat uit een doelstellend intake gesprek en 1 trainingsdag. We werken 1 dagdeel met behulp van een rollenspel acteur.

slideInRight